Parro, de app voor ouders en school

Beeld ter illustratie pagina over het gebruik van de Parro-app op de Mariaschool

Vandaag de dag is overal een app voor, zo ook voor de communicatie tussen school en ouders. Via Parro hebben de leerkracht en de ouders snel en eenvoudig contact. Het meegeven van ‘briefjes’ is met Parro niet meer nodig.

Wat doen we nog meer met Parro?

Met Parro kan heel veel. Een paar voorbeelden:

• U kunt eenvoudig afspraken met de leerkracht of andere teamleden maken.
  • Worden er vrijwilligers voor activiteiten gezocht, dan laten we dit weten via Parro. U kunt zich vervolgens via Parro hiervoor aanmelden.
  • Foto's, filmpjes en nieuwtjes van de unit, het leerjaar en de school worden ook via Parro gedeeld.

Waarop werkt de app?

Parro is zowel op smartphones en tablets als op desktops en laptops via de (web)browser te gebruiken.

Hoe kunT u Parro installeren?

Smartphone en tablet

• Ga naar de App Store (Apple) of Play Store (Android).
  • Zoek op ‘Parro’.
  • Installeer en open de app.
  • Volg de instructies in de app.
  • Wacht op de e-mail met de uitnodiging en de koppelcode.
  • Open de app.
  • Kies ‘Ouder’ en dan ‘Maak een account’.
  • Vul de ontvangen koppelcode in en druk op ‘Volgende’.
  • Volg de instructies in de app.
Koppelcode
Om de app te kunnen gebruiken, ontvangt u binnen enkele dagen van de leerkracht een uitnodiging om Parro te gebruiken. Bij deze uitnodiging zit een koppelcode die u invoert om de app te kunnen gebruiken.

Desktop en laptop

• Ga naar de website talk.parro.com.
  • Volg de instructies op het scherm.
  • Wacht op de e-mail met de uitnodiging en de koppelcode.
  • Accepteer de uitnodiging en volg de instructies.
Koppelcode