Hoe draagt onze school bij aan de toekomst van uw kind?

Beeld ter illustratie bij algemene informatie over de school zelf, openbare basisschool, Mariaschool, Rotterdam

U wilt meer weten over onze school. Dat is logisch. Het gaat natuurlijk wel om de toekomst van uw kind. Daarvan zijn we ons heel erg bewust en dragen hieraan graag bij. Op deze pagina vindt u informatie over hoe wij de leerlingen begeleiden. Hoe wij ze leren de volgende uitdagingen in hun nog zo jonge leven aan te gaan.

kleinschalige Basisschool in Rotterdam

De kleinschalige Mariaschool met nog geen 200 leerlingen, biedt een prettige en leerzame omgeving voor ieder kind. Het is een basisschool voor leerlingen tussen de 4 en 12 jaar.

De school is gevestigd in het pand aan het Taandersplein in de Rotterdamse wijk Spangen. We hebben een mooi en ruim schoolplein waar de kinderen actief kunnen spelen. Het plein wordt ook regelmatig gebruikt voor gymlessen.

Onderwijsmethode om het beste uit uw kind te halen

De Mariaschool biedt regulier basisonderwijs waar de ontwikkeling van het kind centraal staat. ‘Het kind helpen doelen te bereiken’ is hierbij belangrijker dan focussen op cijfers. We volgen de kinderen door ze te observeren en monitoren. De voortgang wordt besproken in Groeigesprekken met de ouders én het kind.  Lees meer.

Naast klassikale lessen wordt er in kleine groepen gewerkt. Dit heeft als groot voordeel dat de kinderen altijd op hun eigen niveau les krijgen en zo de lesstof beter tot zich nemen. De resultaten tonen keer op keer aan dat de kinderen zich hierdoor goed ontwikkelen. Wij zijn dan ook trots op onze manier van lesgeven en bovenal op onze leerlingen.

Samenwerking met partners om talenten te ontwikkelen

Om zich voor te bereiden op een mooie toekomst, moeten kinderen meer kunnen dan rekenen, lezen en schrijven. Welke andere talenten bezitten de kinderen? Dit leidt tot een mooie ontdekkingstocht.

Ook hiervoor zorgen de leerkrachten, maar we worden ook bijgestaan door meerdere (externe) partners.

De school biedt zelfs een ruimte voor mindfulness en er is een Skillslab. Daarnaast werken we voor lessen dans en muziek samen met SKVR. Voor de kunstlessen doen we dat met museum Boijmans van Beuningen.

Eenvoudig doorgroeien vanaf peuterschool Rotterdam

Er zijn nauwe banden met Peuterschool Rotterdam (onderdeel van Peuter & Co). Samen zorgen we voor een doorgaande lijn tussen de Peuterschool en school. Hierdoor kunnen de leerlingen eenvoudig de overstap maken zodra ze 4 jaar worden.